Kwaliteit en klachten
- Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 hebben alle aanbieders van 'geneeskundige GGZ', dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, een (verplicht) kwaliteitsstatuut. De praktijk beschikt over dit kwaliteitsstatuut en voldoet daarmee aan alle vereisten. Klik hier om het kwaliteitsstatuut te downloaden.
- Klacht?
Je klacht kenbaar maken
Heb je een klacht over de behandeling van je psycholoog/psychotherapeut? Of ben je ontevreden over de manier waarop je hulpverlener met jou omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor jezelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de zorg. Doe dat allereerst bij uw behandelaar.
De zorg verbeteren
Zowel voor jou als voor de hulpverlener biedt een klacht mogelijkheden tot verbetering van de zorg. Het is daarom van belang dat jouw klacht op de juiste plek terecht komt, serieus wordt behandeld en dat er maatregelen worden genomen ter voorkoming van herhaling.
Hoe werkt het indienen van een klacht?
Een klacht dient schriftelijk te worden ingediend door jou als cliënt. Iemand kan ook namens jou een klacht indienen. Je moet deze persoon wel machtigen. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. Omschrijf je klacht altijd zo duidelijk mogelijk en vermeld je eigen naam en adres. Stuur je brief voorzien van je handtekening naar de praktijkhouder Psychologie- en Psychotherapiepraktijk Capelle West. U ontvangt dan een ontvangstbevestiging. Daarna zal de commissie jou nader informeren over de behandeling van de klacht.
Stuur je klacht naar:
T.a.v. Mw. H. Vucic
Franckstraat 11
2901RD Capelle aan den IJssel
Niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht door de klachtencommissie? De praktijk is geregistreerd bij de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg. Wanneer je het niet eens bent met de behandeling van de klacht kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie ggz. De Geschillencommissie behandelt de klacht opnieuw en doet opnieuw een uitspraak.